Orthomoleculaire therapie

Wat moet u eten om u goed te voelen? Wat doet u als u wilt sporten, maar u heeft geen energie om ’s avonds van de bank te komen? Hoe kan het dat het u niet lukt om af te vallen? Heeft u vaak hoofdpijn of stijve spieren, of voelt u zich nooit gezond terwijl u niet ziek bent?

Wat u eet

Voor een antwoord op deze vragen kunt u terecht bij Anouk van Hinte, orthomoleculair therapeut. Orthomoleculaire therapie richt zich op de stofwisseling en eventuele tekorten daarin. Wat eet en drinkt u? Hoe verwerkt uw lichaam dat? Worden alle goede stoffen wel opgenomen? En op welke manier raakt uw lichaam de schadelijke stoffen weer kwijt?

Normale voeding

Wij zorgen ervoor dat u met een persoonlijk voedingspatroon weer in balans komt. In het begin kan een gezonde manier van eten aangevuld worden met supplementen om het herstelproces te versnellen. Regelmatig bewegen en een goede balans in uw dagelijks leven dragen ook bij aan een gezond evenwicht.

Elektro-acupuntuur ondersteunend

De orthomoleculaire behandeling kan in onze praktijk worden ondersteund door elektro-acupunctuur.

Hoe vaak komt het niet voor: iemand heeft vage klachten zonder een duidelijke oorzaak te kunnen aanwijzen. Denk maar aan vermoeidheid, depressie, huiduitslag, hoofdpijn, darmklachten… Het kan zijn dat u last heeft van een virus of schimmelinfectie zonder dat u daar erg in heeft. Of wellicht heeft uw lichaam een tekort aan vitaminen of mineralen. Elektro-acupunctuur volgens RADTS is een methode om erachter te komen waar in uw lichaam de balans verstoord is.

Niet-pijnlijk

Via een elektrode in uw hand en een aan uw voet meten we lichamelijke en fysiologische blokkades. De meetmethode is niet pijnlijk (geen naalden!). U krijgt direct de uitslag en advies. De verstoringen pakken we aan met homeopathie, vitaminen/mineralen en veranderingen in uw voeding.

Meer weten over RADTS klik hier.